Voorafgaand aan de campagne werd Nederland middels een onderzoek gevraagd naar wat hun zeven go to gerechten zijn. De top drie? Pasta, AVG en nasi. En je raadt het al: wraps, salade en soep stonden ook hoog. Deze gerechten vormden de basis om in samenwerking met Scrambled nieuwe gerechten te ontwikkelen. Zo werd de klassieke curry met kip en champignons, geflipt naar een spaghetti met rode curry balletjes. En romige aardappel-maissoep met chorizo werd geflipt naar rode bietensalade met halloumi en kokos-kruidendressing.
Felice Uiterwijk (Marketing Manager Fairtrade Original): “We hebben de afgelopen maanden intensief met Gardeners samengewerkt en zijn erg blij met deze campagne als eindresultaat! We zijn gestart met het aanscherpen van onze merkstrategie, waarbij we op zoek zijn gegaan naar een positionering die bij ons past en tegelijk onderscheidend is. Het was hierin heel fijn om samen te werken met een partner die ons als foodmerk met een missie goed begrijpt en tegelijkertijd ook de doorvertaling kan maken naar een creatief concept. Het eindresultaat is kleurrijk, opvallend en verrassend waarmee we als duurzame speler in de wereldkeuken klaar zijn voor de toekomst!”